Fortsätt till huvudinnehåll

Trasslande datorer, avsked och tristess

Jag tror tamejfan att jag blir tokig. Hade diskras för lite sedan och en nyinstallation av ett operativsystem var ofrånkomlig. Har kört med Windows 2003 i omkring 5 år nu och det har fungerat mer eller mindre klanderfritt, men nu tänkte jag att det kanske var dags att mordernisera lite och beslutade mig för att testa Windows 7. Big mistake. Själva operativsystemet i sig var ganska mysigt att navigera i och en fröjd för ögonen, men ungefär där slutar fördelarna.
Till att börja med så äter det systemresurser så jag blir mörkrädd. Till exempel sitter det just nu 1.5Gb RAM i burken. "Det kanske inte är någon enorm mängd minne, men det borde ju faktiskt fungera hyffsat iallafall" tänkte jag och här sitter jag nu med ensiffrigt antal Mb RAM ledigt och en pagefil på 3Gb. Så fort något försöker accessa systemdisken är datorn i det närmaste obrukbar.

Då jag är en väldigt kreativ människa är en dator utan Photoshop uteslutet och guess what? Jag gjorde samma misstag här, valde att prova CS4. Stort som ett as och segare än knäck, speciellt med tanke på vad jag skrev här ovanför om min dator. Tre misslyckade installationer, två avinstallationer och sisådär 10-12 timmar senare kastade jag in handduken. In med gamla beprövade CS2. Fungerade utmärkt! Huwa, det är nästan så jag börjar tro att de har rätt, de som säger att det var bättre förr och då är det illa. Några sådana dumheter och påhitt hör då rakt inte hemma i mitt liv.

På söndag åker du. Säkerligen fjantigt att vara ledsen för enligt vissa, men i min värld är det långt du åker och länge du blir kvar - om du kommer tillbaka vill säga. Jag vet att du kommer klara detta galant och hoppas att du får en riktigt trevlig tid. Fan, jag önskar så innerligt att du kan - och vill - flytta tillbaka och jobba här sedan. Det kommer kännas så tomt utan dig. Du har fyllt mitt liv med hopp och lycka den senaste tiden och jag är så glad att jag fått spendera så mycket tid med dig som jag har. Jag känner hur tårarna är nära nu när jag tänker på dig, ditt leende och din underbara personlighet. Man kan verkligen inte annat än vara lycklig med dig vid sin sida. Du har stöttat mig i svårigheter och gett mig varma ord och kramar när jag som mest behövt dem (även om jag kanske som minst förtjänat dem då). Jag är dig evigt tacksam och ville bara återigen förtydliga vilken underbar person du är. Jag kan inte annat än älska dig.

Huh, i början av inlägget tänkte jag avsluta det hela med lite knarkiga bilder. Jag menar, vad vore en knarkblogg utan knarkiga inslag? Men nu känns det inte så passande längre, har annat i tankarna. Ni får väl skrika om det skulle vara så så kanske jag postar dem senare i natt.

Förresten, vad vill ni läsare ha mer av? Berätta för mig vad ni vill läsa, veta, se, höra, you name it så ordnar jag det!

Mors!

Kommentarer

  1. Tkr bilder låter as bra. Är hur nyfiken som helst på ditt liv, men du bestämmer ju själv hur mycket du vill ge ut!

    SvaraRadera
  2. Jag laddar gärna upp lite bilder. Något speciellt som önskas?

    SvaraRadera
  3. Bilder på Knark! dödsknark!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Schwäääängd

Kork och nachosgratäng. Kan det bli bättre? Befinner mig hos några vänner, har nyss ätit nachosgratäng, experimenterat med koffazon - löste upp 6st och delade med en vän samt druckit en massa GHB. Svängd och mätt, så mycket bättre kan det inte bli. Möjligtvis saknas ett par gubbar mephedrone, men klaga ska man fasen inte göra! :D

Man kan ju inte bara bli tyst...

2 780 dagar sedan sist Nästan åtta år har det gått nu. Trodde allvarligt talat inte att jag skulle kunna logga in här för att skriva en uppdatering då min e-postadress jag registrerade mig sedan länge blivit spärrad. Tydligen var det inte okej att handla med droger på cyber-rights. Märkligt. Slutet på misären... Den 11 maj 2011 tog jag min sista panna. En kombination av MDPV och 4-MEC injicerat med en Terumo-pump på 2,5 ml samt en brun (26G) Terumo-kanyl. Det setet hade jag använt flera hundra gånger i flera månader. Vilken befrielse det är att säga att jag inte längre behöver mina droger, att de inte längre äger mig, att det numera är JAG som bestämmer! ...och början på något nytt Mitt liv har förändrats drastiskt. Jag är fast anställd sedan 2014 och har dessförinnan haft en treårig anställning på ett annat företag. Två barn har jag hjälpt till att sätta till världen. Underbara små liv. Mitt första barn var den motivation jag behövde för att sluta med droger på riktigt. Droge

Nyår är passé - Ett nytt jävla år står för dörren

Varför kan jag inte bara få ett till 2009? Jag vill ha tillbaka tiden vi hade... Allt var så jävla bra... I början av året hade jag visserligen ett sabbat psyke, men det rådde ni bot på. Mina vänner som nu inte vill veta av mig. Varför pratar ni inte ens med mig? Jag vill inte falla tillbaka till den vardag jag levde i, samtidigt som jag absolut inte vill ha någon jävla trist och grå, "vanlig" vardag. Varför måste det vara såhär? Snälla! Prata med mig! Jag har skickat ett SMS till dig... Men det vet du ju redan för du struntar ju i att svara på det. Det finns fortfarande julgodis här som jag gjort åt dig. Säg åt mig att komma med det så kommer jag direkt! Säg att jag ska komma över, säg att du vill hålla min hand! Säg att du vill krama mig och hålla mig nära så ska jag göra detsamma! Jag vill inte att det ska vara såhär! Nyår? Alkohol... Kul till en början, sen flippade folk ur... Precis som förväntat... Hade vi knarkat istället så hade min abstinens varit ett minne b